Pracownicy przedszkola
Rada Rodziców
Ramowy rozkład dnia
Nasze grupy
Aktualności
Galeria zdjęć
Kontakt
rodzice
Koniec

17 Sep 2016   Sobota
 

STRAŻ POŻARNA W PRZEDSZKOLU

 

5 maja br. do naszego przedszkola zostali zaproszeni bardzo wyjątkowi goście, strażacy z naszej jednostki Ochotniczej Straży Pożarnej .

W trakcie spotkania dzieci wysłuchały informacji o trudnej, niebezpiecznej ale jednocześnie ciekawej i czasami niebezpiecznej pracy strażaka . Poznały cały szeroki zakres ich obowiązków i zalet ich pracy. Poznały iż strażacy nie tylko gaszą pożary , ale również są wzywani do wypadków samochodowych , kataklizmów naturalnych, ratują zwierzęta , pomagają przy powodzi, ratują dobytek życiowy.

Dzieci mogły z bliska oglądać wóz strażacki i sprzęt pożarniczy .Przez chwile wszyscy mogli poczuć się prawdziwymi strażakami, przymierzając hełm, czy wsiadając do wozu strażackiego. Za miłe spotkanie dzieci bardzo serdecznie podziękowały strażakom i wręczyły kwiaty.

Składamy serdecznie podziękowania strażakom z jednostki Ochotniczej Straży Pożarnej w Szczekocinach, którzy umożliwili naszym przedszkolakom poznanie ich zaszczytnego zawodu z bliska, oraz za zaprezentowanie sprzętu i wozu strażackiego

 


 

22 May 2016   Niedziela
 

„Przygoda z wycinanką”

09.04 2016. Grupa „Smerfy” i „ Biedronki” wybrały się  zobaczyć wystawę najpiękniejszych wycinanek  prezentowanych w   MGOKiS   autorstwa  p. Grzegorza Dudały jednego z największych młodych artystów naszego miasta.  Podczas warsztatów przedszkolaki poznały podstawy techniki wycinania z papieru i próbowały samodzielnie  powycinać motyle , ważki itp.  

 

 


 

22 May 2016   Niedziela
 

KOŁO LOGORYTMICZNE I KALIGRAFICZNE
 

Zajęcia logorytmiczne odbywają się jeden raz w tygodniu w wymiarze 30 min w każdy piątek od 14.00 – 14.30 oraz kaligrafia od 14.30 -15.00
Zajęcia logorytmiczne obejmują:
1.      Ćwiczenia rytmiczne:
- wykonywanie elementarnych podstaw ruchu - postawa stojąca, siad (skrzyżny, klęczny, rozkroczny), chód (przodem, tyłem, bokiem, ze wspięciem na palce, na piętach), bieg (rytmiczny, z unoszeniem kolan, z wymachem nóg do tyłu), skoki (obunóż, na jednej nodze, przeskoki), obroty (dookoła własnej osi, w kółeczkach),
- dostosowywanie rodzaju ruchu do słyszanej muzyki,
- próby naśladowania rytmu melodii w różny sposób: klaskaniem, tupaniem, grą na instrumentach muzycznych (np. bębenek)
2.      Ćwiczenia dynamiczne (określające siłę natężenia dźwięku "głośno-cicho"):
- określanie natężenia siły dźwięku ("głośno-cicho"),
- prawidłowe reagowanie ruchem na zmiany dynamiki w muzyce,
3.      Ćwiczenia na wyczucie tempa (agogiczne):
- określanie tempa muzyki ("wolne-szybkie"),
- przystosowywanie swoich ruchów do tempa muzyki
4.      Ćwiczenia oddechowe i relaksacyjne:
- nauka wydychania powietrza przez usta, np. dmuchanie na skrawki papieru;
- wydłużanie fazy wydechu i nauka regulacji gospodarowania powietrzem, np. zawody - czyja piłeczka ping-pongowa dłużej się toczy,
- ćwiczenia oddechowo-artykulacyjne,
- odczuwanie przyjemności i uspokojenia podczas relaksacji
5.   Ćwiczenia usprawniające motorykę narządów mowy (język, wargi, żuchwę, podniebienie miękkie)
 6.       Ćwiczenia hamujące i pobudzające:
- prawidłowe reagowanie ruchem (np. baczność) na elementy hamujące (np. przerwa w muzyce) oraz na część pobudzającą (pojawienie się muzyki) - marsz dzieci po linii koła
7.      Ćwiczenia słuchowe:
-  rozpoznawanie źródła dźwięku, np. przelewanie wody w kubeczkach, szelest papieru;
- rozpoznawanie odgłosów różnych rzeczy potrząsanych w zamkniętym pudełku (guziki, groch, kasza);
- rozpoznawanie odgłosów instrumentów muzycznych, np. bębenek, grzechotka, trąbka, kołatka;
- szukanie źródła dźwięku, np. szukanie ukrytego zegarka, radia, dzwoniącego budzika;
- różnicowanie i naśladowanie głosów zwierząt, pojazdów, zjawisk przyrody (dźwięki odtwarzane z taśmy magnetofonowej);
- rozpoznawanie poszczególnych osób po głosie,
- ćwiczenia słuchu fonematycznego (np. podział wyrazów na sylaby)
8.      Ćwiczenia kształtujące orientację w schemacie ciała i przestrzeni:
- wskazywanie i nazywanie poszczególnych części ciała i kierunków w przestrzeni,
- rozwijanie świadomości prawej i lewej strony ciała
9.      Ćwiczenia słowno-rytmiczne
- rytmizowanie mowy (np. imiona kolegów) wykorzystując instrumenty muzyczne (bębenek, grzechotka),
- rymowanki, wyliczanki, wierszyki
10.  Ćwiczenia ruchowo-słuchowo-wzrokowe:
- Odtwarzanie  ruchem (np. palcem, ręką, ołówkiem) wzoru graficznego w rytmie jednocześnie śpiewanej piosenki,
11.  Ćwiczenia rozwijające zasób słownictwa - zabawy tematyczne; zabawy konstrukcyjne; oglądanie ilustracji, książek, czasopism; zabawy słowne - zagadki, rymowanki, wyliczanki, wierszyki, piosenki dziecięce; zabawy w teatrzyk; zabawy dydaktyczne - domino, puzzle, nawlekanki; ćwiczenia ortofoniczne.

 

 Wiadomości i umiejętności, jakie powinno zdobyć dziecko po realizacji programu „Między nami biedronkami” - dziecko:
- maluje farbami plakatowymi i akwarelowymi na różnorodnym materiale (papier, tektura)
- maluje palcami, pędzlem i innymi przyborami
- komponuje całą płaszczyznę
- rysuje kredką świecową, pastelową, świecą
- eksperymentuje w trakcie używania różnych materiałów plastycznych
- wykonuje wycinanki płaskie z papieru; łączy w różny sposób elementy, np. technika collage
- wykonuje wydzieranki; odtwarza określone kształty z papieru, nakleja, skleja elementy tworząc kompozycję
- stempluje przy użyciu różnorodnego materiału: gumki, gumki frotki, korki, balony wypełnione różnymi materiałami (mąką, solą, mąką ziemniaczaną itp.), zgniecioną gazetę lub gałganki

- tworzy kompozycję łącząc różne tworzywa z materiałem przyrodniczym i innymi materiałami np. koraliki, piórka, skrawki materiału
- lepi z masy papierowej, solnej
- projektuje i wykonuje elementy dekoracji np. na kartki świąteczne
- zespołowo wykonuje prace plastyczne; planowanie, podział zadań, kształtowanie umiejętności współpracy i poczucia odpowiedzialności
- dokonuje oceny wytworów własnych i kolegów

 


 

22 May 2016   Niedziela
 

„To już wiosna!”

Już od samego rana uśmiechnięte przedszkolaki wraz z Paniami świętowały nadejście wiosny. Wesoła, wspólna zabawa towarzyszyła nam przez cały dzień. Zabawy z wykorzystaniem chusty animacyjnej dostarczyły dzieciom dużo radości. Tego dnia nie zabrakło również wiosennych zagadek, za odgadywanie których dzieci nagradzane były margaretkowym orderem. Był również otwarty wiosenny salon piękności, w którym każde dziecko mogło zamienić się w kogo tylko chce, według własnego życzenia. Poszukiwaliśmy także czerwonych biedronek, które sprytnie ukryły się w naszej sali, a żółte żonkile wykonane przez dzieci podczas zajęć plastycznych przypominać nam będą każdego dnia ten mile spędzony w przedszkolu dzień.


 

22 May 2016   Niedziela
 

Warsztaty – Etno-Jura


14.03.2016 w naszym przedszkolu odbyły się  warsztaty z „EtnoJury”dzieci wykonywały z naturalnych materiałów ptaszki wielkanocne , malowały drewniane  zające . Zapach wikliny, siana, drewna to klimat w jakim zaczyna się kreatywna zabawa. Bardzo serdecznie dziękujemy panią oraz dzieciom za miłą atmosferę i zaangażowanie. 


 

<< Najnowsze  ... 2 ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23   Wcześniejsze>>

Góra
Przedszkole Szczekociny
42-445 Szczekociny
ul. Jana Pawła II 3
tel: 34 355 71 92
e-mail: