Pracownicy przedszkola
Rada Rodziców
Ramowy rozkład dnia
Nasze grupy
Aktualności
Galeria zdjęć
Kontakt
rodzice
Koniec

17 Sep 2016   Sobota
 

    WYCIECZKA DO AGROTURYSTYKI POD SKAŁĄ

 

02 CZERWCA 2016 r. przedszkolaki pod opieką p. Elżbiety Wojciechowskiej p. Anny Pisarczyk, p. Elżbiety Wieczorek p. Katarzyny Witas-Pałki oraz p. Ewy Cichoń uczestniczyły m.in. w warsztatach edukacyjnych „Skąd się bierze mleko”.

Samodzielnie doiły krowę Marcysię , wyrabiały masło ,kosztowały świeżego mleka, masła, sera- było to okazją do wielu nowych doświadczeń i przeżyć.

Dzieci z zaciekawieniem słuchały opowieści o żmudnej pracy rolnika- gospodarza oglądały dawne narzędzia i przedmioty codziennego użytku wykorzystywane w gospodarstwie domowym , podziwiały piękne haftowane i koronkowe obrusy, serwety i makatki oraz  inne wytwory zgromadzone w Mini-Skansenie Wsi Jurajskiej - Chata z XIX /XX w.

Wielki podziw wzbudziły kolorowe bażanty, ozdobne gęsi: tutulskie, kubańskie i paw, który z dumą prezentował swój okazały ogon. Dzieci miały możliwość karmienia, dotykania i głaskania zwierząt m.in. były to krowy szkockie, wielbłądy, lamy, alpaki ,owce miniaturowe i daniele.

Na koniec jeszcze szaleństw w „ Krainie Marzeń Dziecięcych” zabawy na dmuchanych zamkach , trampolinach niestety czas tak szybko minął musieliśmy pożegnać przemiłych gospodarzy.

 


 

17 Sep 2016   Sobota
 

STRAŻ POŻARNA W PRZEDSZKOLU

 

5 maja br. do naszego przedszkola zostali zaproszeni bardzo wyjątkowi goście, strażacy z naszej jednostki Ochotniczej Straży Pożarnej .

W trakcie spotkania dzieci wysłuchały informacji o trudnej, niebezpiecznej ale jednocześnie ciekawej i czasami niebezpiecznej pracy strażaka . Poznały cały szeroki zakres ich obowiązków i zalet ich pracy. Poznały iż strażacy nie tylko gaszą pożary , ale również są wzywani do wypadków samochodowych , kataklizmów naturalnych, ratują zwierzęta , pomagają przy powodzi, ratują dobytek życiowy.

Dzieci mogły z bliska oglądać wóz strażacki i sprzęt pożarniczy .Przez chwile wszyscy mogli poczuć się prawdziwymi strażakami, przymierzając hełm, czy wsiadając do wozu strażackiego. Za miłe spotkanie dzieci bardzo serdecznie podziękowały strażakom i wręczyły kwiaty.

Składamy serdecznie podziękowania strażakom z jednostki Ochotniczej Straży Pożarnej w Szczekocinach, którzy umożliwili naszym przedszkolakom poznanie ich zaszczytnego zawodu z bliska, oraz za zaprezentowanie sprzętu i wozu strażackiego

 


 

22 May 2016   Niedziela
 

„Przygoda z wycinanką”

09.04 2016. Grupa „Smerfy” i „ Biedronki” wybrały się  zobaczyć wystawę najpiękniejszych wycinanek  prezentowanych w   MGOKiS   autorstwa  p. Grzegorza Dudały jednego z największych młodych artystów naszego miasta.  Podczas warsztatów przedszkolaki poznały podstawy techniki wycinania z papieru i próbowały samodzielnie  powycinać motyle , ważki itp.  

 

 


 

22 May 2016   Niedziela
 

KOŁO LOGORYTMICZNE I KALIGRAFICZNE
 

Zajęcia logorytmiczne odbywają się jeden raz w tygodniu w wymiarze 30 min w każdy piątek od 14.00 – 14.30 oraz kaligrafia od 14.30 -15.00
Zajęcia logorytmiczne obejmują:
1.      Ćwiczenia rytmiczne:
- wykonywanie elementarnych podstaw ruchu - postawa stojąca, siad (skrzyżny, klęczny, rozkroczny), chód (przodem, tyłem, bokiem, ze wspięciem na palce, na piętach), bieg (rytmiczny, z unoszeniem kolan, z wymachem nóg do tyłu), skoki (obunóż, na jednej nodze, przeskoki), obroty (dookoła własnej osi, w kółeczkach),
- dostosowywanie rodzaju ruchu do słyszanej muzyki,
- próby naśladowania rytmu melodii w różny sposób: klaskaniem, tupaniem, grą na instrumentach muzycznych (np. bębenek)
2.      Ćwiczenia dynamiczne (określające siłę natężenia dźwięku "głośno-cicho"):
- określanie natężenia siły dźwięku ("głośno-cicho"),
- prawidłowe reagowanie ruchem na zmiany dynamiki w muzyce,
3.      Ćwiczenia na wyczucie tempa (agogiczne):
- określanie tempa muzyki ("wolne-szybkie"),
- przystosowywanie swoich ruchów do tempa muzyki
4.      Ćwiczenia oddechowe i relaksacyjne:
- nauka wydychania powietrza przez usta, np. dmuchanie na skrawki papieru;
- wydłużanie fazy wydechu i nauka regulacji gospodarowania powietrzem, np. zawody - czyja piłeczka ping-pongowa dłużej się toczy,
- ćwiczenia oddechowo-artykulacyjne,
- odczuwanie przyjemności i uspokojenia podczas relaksacji
5.   Ćwiczenia usprawniające motorykę narządów mowy (język, wargi, żuchwę, podniebienie miękkie)
 6.       Ćwiczenia hamujące i pobudzające:
- prawidłowe reagowanie ruchem (np. baczność) na elementy hamujące (np. przerwa w muzyce) oraz na część pobudzającą (pojawienie się muzyki) - marsz dzieci po linii koła
7.      Ćwiczenia słuchowe:
-  rozpoznawanie źródła dźwięku, np. przelewanie wody w kubeczkach, szelest papieru;
- rozpoznawanie odgłosów różnych rzeczy potrząsanych w zamkniętym pudełku (guziki, groch, kasza);
- rozpoznawanie odgłosów instrumentów muzycznych, np. bębenek, grzechotka, trąbka, kołatka;
- szukanie źródła dźwięku, np. szukanie ukrytego zegarka, radia, dzwoniącego budzika;
- różnicowanie i naśladowanie głosów zwierząt, pojazdów, zjawisk przyrody (dźwięki odtwarzane z taśmy magnetofonowej);
- rozpoznawanie poszczególnych osób po głosie,
- ćwiczenia słuchu fonematycznego (np. podział wyrazów na sylaby)
8.      Ćwiczenia kształtujące orientację w schemacie ciała i przestrzeni:
- wskazywanie i nazywanie poszczególnych części ciała i kierunków w przestrzeni,
- rozwijanie świadomości prawej i lewej strony ciała
9.      Ćwiczenia słowno-rytmiczne
- rytmizowanie mowy (np. imiona kolegów) wykorzystując instrumenty muzyczne (bębenek, grzechotka),
- rymowanki, wyliczanki, wierszyki
10.  Ćwiczenia ruchowo-słuchowo-wzrokowe:
- Odtwarzanie  ruchem (np. palcem, ręką, ołówkiem) wzoru graficznego w rytmie jednocześnie śpiewanej piosenki,
11.  Ćwiczenia rozwijające zasób słownictwa - zabawy tematyczne; zabawy konstrukcyjne; oglądanie ilustracji, książek, czasopism; zabawy słowne - zagadki, rymowanki, wyliczanki, wierszyki, piosenki dziecięce; zabawy w teatrzyk; zabawy dydaktyczne - domino, puzzle, nawlekanki; ćwiczenia ortofoniczne.

 

 Wiadomości i umiejętności, jakie powinno zdobyć dziecko po realizacji programu „Między nami biedronkami” - dziecko:
- maluje farbami plakatowymi i akwarelowymi na różnorodnym materiale (papier, tektura)
- maluje palcami, pędzlem i innymi przyborami
- komponuje całą płaszczyznę
- rysuje kredką świecową, pastelową, świecą
- eksperymentuje w trakcie używania różnych materiałów plastycznych
- wykonuje wycinanki płaskie z papieru; łączy w różny sposób elementy, np. technika collage
- wykonuje wydzieranki; odtwarza określone kształty z papieru, nakleja, skleja elementy tworząc kompozycję
- stempluje przy użyciu różnorodnego materiału: gumki, gumki frotki, korki, balony wypełnione różnymi materiałami (mąką, solą, mąką ziemniaczaną itp.), zgniecioną gazetę lub gałganki

- tworzy kompozycję łącząc różne tworzywa z materiałem przyrodniczym i innymi materiałami np. koraliki, piórka, skrawki materiału
- lepi z masy papierowej, solnej
- projektuje i wykonuje elementy dekoracji np. na kartki świąteczne
- zespołowo wykonuje prace plastyczne; planowanie, podział zadań, kształtowanie umiejętności współpracy i poczucia odpowiedzialności
- dokonuje oceny wytworów własnych i kolegów

 


 

22 May 2016   Niedziela
 

„To już wiosna!”

Już od samego rana uśmiechnięte przedszkolaki wraz z Paniami świętowały nadejście wiosny. Wesoła, wspólna zabawa towarzyszyła nam przez cały dzień. Zabawy z wykorzystaniem chusty animacyjnej dostarczyły dzieciom dużo radości. Tego dnia nie zabrakło również wiosennych zagadek, za odgadywanie których dzieci nagradzane były margaretkowym orderem. Był również otwarty wiosenny salon piękności, w którym każde dziecko mogło zamienić się w kogo tylko chce, według własnego życzenia. Poszukiwaliśmy także czerwonych biedronek, które sprytnie ukryły się w naszej sali, a żółte żonkile wykonane przez dzieci podczas zajęć plastycznych przypominać nam będą każdego dnia ten mile spędzony w przedszkolu dzień.


 

<< Najnowsze  ... 2 ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22   Wcześniejsze>>

Góra
Przedszkole Szczekociny
42-445 Szczekociny
ul. Jana Pawła II 3
tel: 34 355 71 92
e-mail: